خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/14 - 15:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

منافع آمریکا در گرو تنش‌های داعش‌زا در افغانستان است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است داعش و طالبان در افغانستان خروجی 20 سال حضور آمریکا در این کشور هستند که چیزی جز ناامنی و عدم ثبات ندارند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه منافع آمریکا در خاورمیانه و به خصوص در کشورهای درگیر داعش، در بی نظمی و درگیری است، گفت: اگر در منطقه ثبات داشته باشیم جایی برای حضور آمریکا در منطقه نیست.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها تنها به دنبال اهداف استراتژیک خود هستند که آن هم در اختیار گرفتن منابع دنیا است که شامل ذخایر نفتی، گازی، معادن و سایر آنها می شود که در کشورهای خاورمیانه بسیار است.



وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای ایجاد امنیت در افغانستان به این کشور نیامد و خروج آنها نیز واقعی نبود، عنوان کرد: داعش و طالبانی که امروز در افغانستان قدرت گرفته اند در سایه آمریکا رشد کرده و خروجی 20 سال حضور آمریکا در این کشور هستند که باعث ایجاد رعب و وحشت میان ملت این کشور می شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایجاد تنش میان کشورهای منطقه، عدم اتحاد میان آنها و تشتت باعث می شود اسرائیل در امان باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد این امنیت برای رژیم صهیونیستی از اهداف کلی آمریکا در منطقه است که همواره از سوی آنها تعقیب و تحمیل می شود و متأسفانه برخی کشورهای مسلمان منطقه متوجه آن نبوده و زمانی به آن پی می برند که بزرگ ترین آسیب ها را دیده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332806
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار